دردم

درمان موهای زائد

یکی از سوال‌های متدوال در مورد لیزر مو‌های زائد این است که آیا این شیوه برای استفاده امن است؟ شایعات زیادی در مورد سرطان زا بودن لیزر به خاطر استفاده از تشعشعات نور مطرح شده است و بسیاری نیز فکر می‌کنند که لیزر امکان باروری را کاهش می‌دهد. در ادامه این مقاله در مورد این شایعات صحبت خواهیم کرد.

در مورد ریسک مبتلا شدن به سرطان باید گفت که اشعه ایکس و گاما بیشترین ریسک را برای ابتلا به سرطان دارند. گاما و اشعه ایکس بالاترین فرکانس تابش یونیزه را در اختیار دارند. در حالی که هر دو منبع نور می‌توانند از یک منبع طبیعی مثل گاز رادون منتشر شوند اما نسخه ساخته بشر آنها نیز موجود است. برای مثال نیروگاه‌های هسته‌ای این نوع از تشعشع را برای انرژی هسته‌ای تولید می‌کند. این تشعشع برای شیوه‌های درمانی مثل تصویربرداری از بدن CT یا اشعه ایکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. وقتی تابش یونیزه از بدن عبور می‌کند، می‌تواند به DNA سلول به صورت مستقیم صدمه وارد کند. این صدمه می‌تواند منجر به ایجاد سرطان شود. در حالی که تابش یونیزه در اشعه ایکس و گاما بسیار زیاد است، سازمان دارو و قضای آمریکا لیزر را جز تابش‌های غیر یونیزه دسته بندی کرده است.

آیا استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس برای رفع موهای زائد باعث ایجاد سرطان می‌شود؟


یک متخصص پوست به نام دکتر ویتنی بوو در این مورد اعلام کرد:« تابش نور و انرژی آن در لیزر کاملا سطحی است. این نور همیشه در سطح پوست تابیده می‌شود. لیزر در نهایت هیچ آسیبی به DNA وارد نکرده و باعث جهش در آن نخواهد شد.» اشعه و انرژی نوری که از طریق دستگاه‌های لیزر مو‌های زائد تابیده می‌شوند، به گونه‌ای طراحی شده که فولیکول مو را گرم و سپس نابود کند. در حالی که شاید بسیاری از زنان در مورد استفاده از لیزر به خاطر نا باروری نگران هستند باید گفت که متخصصان می‌گویند انجام عمل لیزر هیچ ریسکی برای باروری ندارد. دکتر کنستانتین زاکاشانسکی در این مورد گفت:« نور استفاده شده بیشتر از سطح فولیکول به بدن وارد نمی‌شود و هیچگاه به ارگان‌های داخل بدن نخواهد رسید و بدین ترتیب تاثیری روی باروری نیز ندارد.»

https://alexdiode.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af/


برچسب ها : درمان , موهای , زائد ,
+ نوشته شده در جمعه 25 آذر 1401ساعت 10:06 توسط خداداد | | تعداد بازدید : 9

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]